Positive body image gone wrong. Again.

Es negribu izjaukt Jūsu “Positive Body Image”/Dove ballīti, bet man kaut kā ir apriebušās visas šīs motivējošās un debīlās kampaņas.

Man prieks, ka beidzot sabiedrība ir savākusies un sapratusi, ka varbūt nav ok rādīt mazām meitenēm, ka, ja tu būsi tik tieva, tik gara, tik mikroskopiska, tu būsi skaista. Es priecājos par “Hei! Ir 21. gadsimts! Nākotne ir tagad! Mainām kaut ko!” attieksmi. Bet es nicīgi smejos par KATRU šo te kampaņu vai kārtējo rakstu par to, ka redz viena apaļīga aktīviste izlēma pateikt NĒ sabiedrības skaistuma standartiem un parādīja savu vēderu instagramā. Kāpēc? Jo tas ir TIEŠI tas pats, ko mēs darījām iepriekš, tikai šoreiz mēs akli glorificējam citas ķermeņa aprises, atkal jau noniecinot pārējās. Negribu jums izjaukt jautrību, bet, samainot vietām “resns-slikti; tievs-labi” uz “tievs-slikti; resns-labi”, nenozīmē, ka kaut kas ir mainīts uz labu. Mēs tikai ieslīgstam otrā galējībā.

Es pati pēc miesas būves esmu maza auguma(gan horizontāli, gan vertikāli) meitene, tādēļ mani šis tracina jo īpaši daudz. Man riebjas šī liekulīgā attieksme, kurā tiek sludināta pozitīva attieksme pret savu ķermeni, skaļi un bezjēdzīgi vāvuļojot, ka “mēs jūs mīlam tādus, kādi jūs esat”, bet beigās iespļaujot sejā tiem, kuru parametri ir zem jaunā standarta – jo lielāks VISS, jo labāk. Par kroni visam – tiek noniecināti ne tikai maza auguma cilvēki, bet arī tie, kas papildus nodarbojas ar aktīvu dzīvesveidu, rūpējas, lai viņu ķermenis būtu spēcīgs un atlētisks, konkrēti šeit raksts par to, kādi izskatītos supervaroņi, ja viņiem būtu “reālistiski” ķermeņi: http://bit.ly/1Knekse

Es atvainojos, kopš kura laika “reālistisks” ir tikai un vienīgi kartupelis, kurš sēž 24h diennaktī uz sava dīvāna un skatās kārtējo Spaidermena multeni, smīkņājot “Šitas, jau nav reāli, lol.”?! Supervaroņi – ir SUPER un VAROŅI, jo viņus par tādiem padara viņu spējas, kas ir augstākas un varenākas par pārējiem. Piedod, ja šobrīd sagrauju tavas ilūzijas, bet neviens tev neveltīs komiksu sēriju un filmu sāgu, ja viss, ko tu izdarīsi ir – aiziesi uz darbu, saskavosi dokumentus un atnāksi mājās. Supervaroni par SUPERVARONI padara viņa pārdabiskās spējas, vai ilgi trenētās un izkoptās fiziskās spējas, cīņas iemaņas, izturība utt. Un tas viss nāk no:

a)kāda augstāka paranormālā spēka/citas planētas;

b)daudz naudas, daudz brīvā laika un ekskluzīva un vienreizēja trenera;

c)daudz naudas, daudz brīvā laika un interesantiem gadžetiem;

d)jebkas cits, kas nav Tava čipsu pakas Tavās rokās.

Jā, protams, Tu esi pats savs supervaronis un superzvaigzne, Tu vari būt viss, kas vien Tu vēlies būt, visi Tavi sapņi ir rokas stiepiena attālumā blablabla, bet, lūdzu, liec mieru Betmenam. Paldies.

Un, ja ar to vien nepietiek, daudzi vēl atļaujas šādu dzīvesstilu nodēvēt par veselīgu. Kā saka – malacis, meitēn, veselīga attieksme! Es nesaku, ka apaļīga vai JEBKURA sieviete vispār ir neglīta – viss tiešām ir viņas pašas galvā un tā nav mana darīšana apšaubīt viņas skaistumu. Taču skaistums un veselība nav viens un tas pats. Visi veselīgie cilvēki ir skaisti. Bet ne visi skaistie cilvēki ir veselīgi. Labs un augsts pašnovērtējums nenozīmē veselīgu attieksmi pret dzīvi. Tu nevari norīt 50 kūkas, ielikt Instagram’ā selfiju ar tekstu “Es skaista, man poh*j” un pateikt, ka tas ir veselīgi. Es saprotu, ka ir konkrētas veselības problēmas, kas var būt gan iedzimtas, gan medikamentu izraisītas.  Bet tas nenozīmē, ka pēkšņi vairāk kā puse pasaules sirgst ar šīm problēmām. Un beigu beigās – arī šīs veselības problēmas/īpatnības var notikt abos virzienos. Jo ir arī dabiski slaidi un tievi cilvēki, kuru gremošanas sistēma lielāko viņu dzīves daļu darbojas viņu izskatam par labu, kā tas ir manas ģimenes gēnos. Ir arī konkrētas slimības, kas noved pie slimīga kārnuma, jo cilvēka gremošanas sistēma ir tik aktīva, ka ir teju neiespējami to pabarot, kur nu vēl pārbarot.

Es saprotu, ka tas nav bijis neviena mērķis – noniecināt tievus un sportisksus cilvēkus. Viss sācies ar to, lai paceltu iepriekš noniecināto cilvēku pašvērtējumu, liekot viņiem justies labāk un galvenais – mīlēt savu ķermeni. Bet vai tas tiešām ir jādara uz tā rēķina, ka tagad ticību un mīlestību pret sevi sāks zaudēt citu cilvēku grupa?

Jā, meitenes(un zēni arī), mēs visi esam skaisti un brīnišķīgi, manas domas par to joprojām ir nemainīgas! Bet nākamreiz varbūt, kad taisīsi savu jauno apakšveļas kampaņu ar korpulentām dāmītēm, izmantojot pavadošo tekstu “VISAS ķermeņa aprises ir skaistas”, neesi liekulis un tiešām iekļauj VISA veida ķermeņa formas.

Leave a Reply

